نرم افزار CRM چيست؟ اين سوالي است كه بسياري از افراد به دنبال آن هستند. به همين دليل در اين مقاله به شرح كامل نرم افزار CRM پرداخته ايم و شما با مطالعه ي اين مقاله به جواب سوال اينكه نرم افزار CRM چيست خواهيد رسيد. پس تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد. CRM به …
نرم افزار CRM چيست؟ https://majalehirani.ir/2021/نرم-افزار-crm-چيست؟/ مجله ايراني Sun, 03 Oct 2021 22:21:12 0000 عمومي https://majalehirani.ir/?p=6896 نرم افزار CRM چيست؟ اين سوالي است كه بسياري از افراد به دنبال آن هستند. به همين دليل در اين مقاله به شرح كامل نرم افزار CRM پرداخته ايم و شما با مطالعه ي اين مقاله به جواب سوال اينكه نرم افزار CRM چيست خواهيد رسيد. پس تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد. CRM به …
نرم افزار CRM چيست؟ اين سوالي است كه بسياري از افراد به دنبال آن هستند. به همين دليل در اين مقاله به شرح كامل نرم افزار CRM پرداخته ايم و شما با مطالعه ي اين مقاله به جواب سوال اينكه نرم افزار CRM چيست خواهيد رسيد. پس تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد. CRM به معناي مديريت ارتباط با مشتريان است كه داري ويژگي هاي قابل اهميت و بسيار مهم به طوري در نرم افزار CRM اين ويژگي ها به طور كلي قابل پياده سازي است.
اين نرم افزار ابزاري هوشمند و متناسب با فناوري هاي روز بوده كه مديران شركت با كمك آن توانايي رسيدن به تمام اهداف در كسب و كار خود پيدا مي كنند به شكلي كه اين موفقيت ها در بالاترين سرعت ممكن و كمترين زمان صرف شده به صورت منظم و برنامه ريزي شده اعمال مي شود.
اين نرم افزار وسيله براي مطلع شدن از وضعيت كنوني شركت و آينده نگري دقيق براي بعدها خواهد بود كه به طور معمول شمال روش هاي متفاوت تعامل با مشتريان، خدمات فروش و پس از آن، تبليغات، مديريت داده ها، انبارداري، باشگاه تعهد مشتريان، بررسي و تجزيه اطلاعات، خلاقيت و استفاده از هوش تجاري و… مي باشد.
مديريت ارتباط با مشتري: با استفاده از نرم افزار CRM خدمات فروش، بازاريابي و حتي خدمات پس از آن به صورت منظم صورت مي گيرد و هماهنگي هاي لازم جهت بين گروه هاي مختلف شركت صورت مي گيرد و كاركنان مي توانند درهر زمان به اطلاعات مربوطه به مشتريان خود دسترسي مستقيم پيدا كرده و اين امر در جهت تعامل با مشتري تاثير موثرتري خواهد داشت .
ايجاد يك منبع اطلاعاتي يكپارچه در نرم افزار CRM چيست؟
نرم افزار CRM تمام داده هاي مشتريان را به صورت منظم طبقه بندي مي كند و تمام جزييات مشتريان از جمله ليست معاملات انجام شده تا كنون ، سوابق ارتباط با شركت ،معاملات ، قراردادهاي انجام شده و به طور كلي تمام امور را مي توان به صورت مرتب شده و يكپارچه مشاهده كرد.
سفارشي سازي جهت بررسي و آينده نگري در CRM
تاكنون نرم افزارهاي CRM به صورت گسترده توانايي گسترش زيادي را دارند به طوري كه مي توان به شكل تنظيم شده و شخصي سازي شده عمل كند به گونه اي كه با اطلاعاتي كه از مشتري كسب شده و تحليل ها صورت گرفته بتوان خدمت رساني را به بهترين شكل عملي كردو با استفاده از اين تجربه هاي بدست آمده امكان فروش ها پيش رو را افزايش داد و امكان فعاليت و تعاملات بيشتر با مشتريان را بر اساس تاريخچه آنان ارتقا داد.
به طور كلي نرم افزارهاي CRM به دوصورت قابل توضيح مي باشد: نرم افزار CRM يا به صورت نصب شده در محل شركت بر روي سيستم هاي شركت و توسط گروه كارشناسان مستقر مي شود كه به on_premise گفته مي شود و يا بر پايه استفاده از فناوري ها و تكنولوژي در نرم افزار ها و توسط ميران سايت و به صورت آنلاين به كاربران خدمات رساني مي شود.
فناوري پردازش اطلاعات به صورت منظم و به آساني صورت نمي گيرد و در بهينه سازي زمان و سرعت العمل و هزينه هاي اضافي در امور نگهداري ، نصب برنامه و سرور اصلي جلوگيري مي كند و تنها هزينه هاي لازم براي استفاده از نرم افزار را به صورت ماهيانه به صورت اشتراك دادن پرداخت مي شود و در اين روش هزينه ها انجام شده به اندازه ي ميزان استفاده ما مي باشد. اين روش در اصطلاح cloud computing نام دارد.
اهداف استفاده از نرم افزار CRM چيست؟
هدفCRM اين است كه تعاملات با مشتريان و روش پاسخگويي به نيازها و خواسته هاي مشتريان مديريت كرده و در افزايش سود در كسب و كار و رضايت مشتريان كمك مي كند.
اكنون اهداف نرم افزار CRM را بررسي خواهيم كرد. هدف CRM اين بوده كه مديرت ارتباط با مشتريان و نحوه پاسخگويي پاسخ به انتظارات و و خواسته هاي گفته شده را به بهترين شكل است و به صورت طبيعي اين كار سبب موفقيت هر چه بيشتر در سودهي كسب و كار خشنودي مشتريان مي شود.
يك مديريت ارتباط با مشتري موفق آن است كه،فعاليت خود را با توجه به خواست و ديد مشتري ببينيد و برنامه ريزي هاي لازم در راستاي تجربه هاي مشتريان خود در نظر بگيرد و اين ديد باعث كمك در شفاف سازي و استفاده از فرصت هاي پيشه رو براي كسب و كار شده و شما را در اين امر موفق تر خواهد ساخت. مطالعه ي مقاله CRM چيست در اين رابطه توصيه مي شود و اطلاعات مفيدي را در اختيار شما قرار مي دهد.
بايد دانست كه CRM تنها يك نرم افزار نيست و مديريت ارتباط با مشتري از لايه هاي روش تجاري شروع شده و درنهايت اين نرم افزار ابزاري جهت سهولت در عملي شدن هدف هاي شركت مي باشد.
به طور كلي مي توان اهداف زير را از هدف هاي مهم و كاربردي نرم افزار CRM دانست:
- بهبود و پيشرفت در فرايند پيگيري و ارتباطات
- آشنايي. متمركز تر مشتري و ايجاد تعاملات در دراز مدت
- نشان دادن يك نمودار از نقاط ضعف و قوت فرايند كاري براي انتخاب درست در آينده
چگونه مي توانيم نرم افزار CRM مورد نياز تشخيص دهيم؟ براي اينكه بتوانيد مطابق نياز خود نرم افزار صحيحي جهت مديريت ارتباطات مشتري خريداري كنيد تا شما را براي شما كارآمد باشد در حقيت اين نرم افزار بايد انتظارات شما از استفاده از CRM تامين كند، تشخيص صحيح به اين شكل است كه بسنجيد آن نرم افزار به كارتان مي آيد يا خير.
عواملي كه نشان دهنده نياز شما به نرم افزار CRM است به شرح زير است:
اگر شما در بررسي هاي مالي متوجه صرف هزينه ها خلاف روند معمول در شركت شديد
تنايل به سنجش و بررسي عملكرد كاركنان و كارشناسان مشغول در شركت داريد.
نبود نظم و هماهنگي در قسمت هاي مختلف شركت حس مي شود.
نمي توانيد به صورت گوناگون گزارش روند فرايند هاي معمول را بدست اورد.
جمع بندي اطلاعات به صورت منظم و منسجم صورت نمي گيرد.
مشتريان ثابتي براي ادامه كار وجود ندارد.
اطلاعات ورودي جديد به خريد منجر نمي شود.
سيستمي صحيح براي بررسي و ثبت رضايت يا نارضايتي مشتريان و ثبت نظر وجود ندارد.
باتوجه به تعاريف گفته شده در مورد CRM، نرم افزاري CRM ابزاري كه توانايي رسيدن به اهداف هم در مشتريان و هم فروشنده به صورت دوطرفه دارا باشد در حقيقت مجموعه اي از ابزار سهولت در پرسش و پاسخ و تجميع يكپارچه اطلاعات مي باشد. در دنياي امروزي نرم افزار CRM پا به عرصه گذاشته كسب كار هاي شركت ها را از شكل سنتي و دستي به شركت هاي پويا و هوشمند تبديل كرده است.
در صورت نياز براي دريافت راهنمايي جهت استقرار نرم افزار CRM براي كسب و كار خود مي توانيد از راهنمايي هاي كارشناسان نرم افزار CRM ركاما بهره مند شويد. كارشناسان ركاما با تجربه ي چندين ساله ي خود، شمارا به بهترين شكل ممكن راهنمايي خواهند كرد. همچنين مي توانيد براي مشاهده ي قيمت هاي CRM كليك كنيد.