شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

خودكفايي ۱۰۰ درصدي در ساخت قالب‌هاي فلزي خودرو

۱۸ بازديد

مدير امور قالب و تجهيزات شركت طراحي و تأمين قطعات مهندسي ايران خودرو (ساپكو) از اتكاي 100 درصدي به خود در ساخت قالب هاي فلزي در كشور خبر داد و گفت: در گذشته تغييرات مهندسي از جمله مواردي بود كه تجديد شد آماده شده بوديم ، اما امروزه با استفاده از نرم افزار شبيه سازي …

خودكفايي ۱۰۰ درصدي در ساخت قالب‌هاي فلزي خودرو https://majalehirani.ir/2020/خودكفايي-۱۰۰-درصدي-در-ساخت-قالب‌هاي-ف/ مجله ايراني Fri, 25 Dec 2020 12:38:26 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2020/خودكفايي-۱۰۰-درصدي-در-ساخت-قالب‌هاي-ف/ مدير امور قالب و تجهيزات شركت طراحي و تأمين قطعات مهندسي ايران خودرو (ساپكو) از اتكاي 100 درصدي به خود در ساخت قالب هاي فلزي در كشور خبر داد و گفت: در گذشته تغييرات مهندسي از جمله مواردي بود كه تجديد شد آماده شده بوديم ، اما امروزه با استفاده از نرم افزار شبيه سازي …

مدير امور قالب و تجهيزات شركت طراحي و تأمين قطعات مهندسي ايران خودرو (ساپكو) از اتكاي 100 درصدي به خود در ساخت قالب هاي فلزي در كشور خبر داد و گفت: در گذشته تغييرات مهندسي از جمله مواردي بود كه تجديد شد آماده شده بوديم ، اما امروزه با استفاده از نرم افزار شبيه سازي و هماهنگي قطعات بين بخشهاي مختلف صنعت ، اين تغييرات به حداقل رسيده است.

به گزارش مجله ايراني ، علي اكبر خدام گفت: اقدامات متعددي براي خودكفايي در ساخت ريخته گري و قالب هاي پليمري انجام شده است و پس از انتقال دانش فني ، شركت هاي بزرگ فعاليت خود را آغاز كرده اند ؛ اما اين قالب ها سرعت توليد را نمي توان با قالب هاي پرس مقايسه كرد ، اما امسال تلاش ما اين است كه سطح خودكفايي اين قالب ها را بيش از 95 درصد و در منطقه قالب هاي ريخته گري را بيش از 90 درصد افزايش دهيم.

“، يكي از موضوعات اصلي در مورد قالبها و ابزارها ، تغيير مهندسي است كه منجر به طراحي مجدد قالبها در گذشته مي شود ، اما امروزه ، بين استفاده از نرم افزار شبيه سازي و بخشهاي مختلف صنعت م componentلفه با هماهنگي ، اين تغييرات است. ”Sappco گفت. به حداقل رسيده است.

بدنه ماشين تارا از امنيت بالايي برخوردار است

وي در مورد محصول جديد ايران خورو “تارا” و خودكفايي قالب هاي آن گفت: خودروهايي كه سيستم عامل آنها از ما نيست تغييرات زيادي در قالب مشاهده نكرده اند اما در برخي از پروژه ها مانند تارا كه حداكثر استفاده از ورقهاي توليد داخل با استاندارد مورد نياز صنعت خودرو و تفاوت ورقهاي خارجي منجر به ايمني خودرو در سطح استانداردهاي بين المللي در نظر گرفته شده است. همچنين قالب هاي فولادي چدن كاملاً به قالب هاي فولادي تبديل شده اند.

خدام گفت: براساس تجزيه و تحليل مدل هاي شبيه سازي شده در نرم افزارهاي مختلف و آزمايشات بعدي كه در مراكز معتبر اروپا انجام شده است ، قدرت و ايمني مسافران و عابران پياده مطابق با استانداردهاي داخلي و اروپا تأييد شده است. سطح خودكفايي قالبهاي پرس در محصول تارا حدود 100٪ تخمين زده مي شود. برخي از قالب ها هنوز از قطعات پليمري وارد مي شوند و در قطعات ريخته گري ، بيشتر قالب ها در داخل كشور تهيه مي شوند ، به دليل استفاده از انواع پيشرفته موتورهاي TU5.

قالب ها و تجهيزات ساپكو ، از جمله قالب هاي طراحي شده در روند خودكفايي محصول تارا ، در طراحي و ساخت قالب هاي ROM براي اين خودرو در نظر گرفته و مشخص شده است: اين قطعه اولين بار در كشور است. از همه ابزارهاي كنترل و تجهيزات آن بدون تغيير كيفيت قالب گيري شد. ، در حصر خانگي قرار گرفت.

وي در مورد صنعت قالب سازي كشور گفت: توليدكنندگان قالب ما طي 20 سال گذشته به يك اندازه توسعه يافته و پيشرفت كرده اند و برخي از آنها نيز محصولات خود را به كشورهاي ديگر صادر كرده اند.

اين مقام ساپكو با بيان اينكه در برنامه هم افزايي سازندگان قالب ، تهيه قالب از خارج از كشور دقيقاً دنبال مي شود ، گفت: خال ها از نظر مواد اوليه ، طراحي و ساخت با يكديگر متفاوت هستند. در مواد اوليه ، توسعه فني و انتقال دانش فني به خوبي انجام شده است. در رابطه با طراحي و ساخت قالب با تكنولوژي ماشين ، انواع قالب نيز تغيير كرده است. قالب گيري به روشي مدرن و استفاده از تجهيزات جديد با استفاده از ماشين آلات و ماشين آلات جديد و بسيار پيشرفته انجام مي شود. در قالب سازي بدنه Tara ، از روش هاي شبيه سازي براي صرفه جويي در وقت اتمام پروژه استفاده شده است.

خادم گفت: در ساخت قالب ، يك پرس (duquit) توانايي توليد و توليد قطعات بزرگ G1 و G2 را با توليد دو قسمت به طور همزمان و دو فضاي جداگانه و دو قطعه دارد. با طراحي انتقال همزمان k ، كه در ضرب دو قطعه توليد مي شود. ما (Island Blanc) را نيز براي اولين بار در خطوط اتوماسيون تارا پياده سازي كرده ايم. قبل از تهيه اين تجهيزات از منابع خارجي ، طراحي ، ساخت و توليد درب اتومبيل به روش جديد براي اولين بار در ايران انجام شده است. اين تكنيك يكي از دستاوردهاي Project Ta است.

SAPCO ، مدير Molz & Tools ، بر استاندارد سازي صنعت قالب و ابزار كشور تأكيد كرد ، ضمن اينكه تأكيد كرد كه جدا از داخلي سازي ، فرايند ساخت و ساخت قالب در كشور نهادينه و استاندارد شده است. وي گفت: “اين استانداردها باعث شده تا توليدكنندگان قالب مطابق با نيازهاي آن ارتقا يابند.” با پيشرفت تكنولوژي و فعاليت هاي انجام شده ، مي تواند تا دو ميليون برابر توليد فعلي توليد كند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.