دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

جذب و اعزام معلم به خارج از كشور نيازمند بازنگري اساسي است

۸ بازديد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ديدار با سفير ايران در سوريه گفت: شاخص هاي ما براي ارسال نيروي كار به مدارس ايراني در خارج از كشور نياز به “مهندسي مجدد” دارد. به گزارش مجله روز ، عصر امروز عليرضا كاظمي در ديدار با مهدي سبحاني ؛ سفير ايران در سوريه كه در ساختمان شهيد …

جذب و اعزام معلم به خارج از كشور نيازمند بازنگري اساسي است https://majale-rooz.ir/2021/09/جذب-و-اعزام-معلم-به-خارج-از-كشور-نيازمند/ Wed, 15 Sep 2021 12:40:54 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/09/جذب-و-اعزام-معلم-به-خارج-از-كشور-نيازمند/ سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ديدار با سفير ايران در سوريه گفت: شاخص هاي ما براي ارسال نيروي كار به مدارس ايراني در خارج از كشور نياز به “مهندسي مجدد” دارد. به گزارش مجله روز ، عصر امروز عليرضا كاظمي در ديدار با مهدي سبحاني ؛ سفير ايران در سوريه كه در ساختمان شهيد …

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ديدار با سفير ايران در سوريه گفت: شاخص هاي ما براي ارسال نيروي كار به مدارس ايراني در خارج از كشور نياز به “مهندسي مجدد” دارد.

به گزارش مجله روز ، عصر امروز عليرضا كاظمي در ديدار با مهدي سبحاني ؛ سفير ايران در سوريه كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد ، در مورد برخي از مشكلات مدارس ايراني مستقر در دمشق ، گفت: گزارشات ارائه شده نشان مي دهد كه تلاش زيادي براي حل مشكلات مدارس ايراني در دمشق انجام شده است. ما از اين بايت قدرداني مي كنيم.

وي افزود: اولين نگراني ما و شما در سوريه به «خانواده ها» و «دانش آموزان» برمي گردد و سپس «مشكلات همكاران» و «مدارس سوري» در درجه دوم قرار مي گيرد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه دانش آموزان مدارس ايراني خارج از كشور ممكن است از نظر “آموزشي” و “اجتماعي” آسيب ببينند ، گفت: به دليل كمبود معلم در مدارس ، ايرانيان خارج از كشور گاهي ضروري است. معلم در مقاطع مختلف و در رشته هاي غير تخصصي ؛ علاوه بر اين ، دانش آموزان از برخي امكانات آموزشي تكميلي موجود در كشور دور مي شوند. كيفيت تحصيل دانشجويان مقيم خارج از كشور را كاهش داده است.

وي افزود: از سوي ديگر ، فاصله با فرهنگ ايراني مي تواند باعث ايجاد شكاف هاي فرهنگي و هويتي براي برخي از دانش آموزان و ايجاد «آسيب اجتماعي» براي دانش آموز شود كه توجه ويژه اي را مي طلبد.

كاظمي ادامه داد: تفسير مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و ديدگاه هوشمندانه وي در مورد ضرورت توجه به مدارس ايراني خارج از كشور و نقشي كه اين مدارس در “تقويت هويت ملي ، دين و انسجام فرهنگي و اجتماعي” ايفا مي كنند ؛ قابل تحسين است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: معلمان اعزامي به مدارس خارج از كشور بايد سطح اصول ديپلماسي رفتاري خود را در زمينه روابط “درون دستگاهي” و “خارج از دستگاهي” افزايش دهند و از اين نظر ، آنها به يك اساس اساسي نياز دارند. و بررسي جدي در استخدام. ما در حال آموزش و اعزام نيروي انساني هستيم.

كاظمي ادامه داد: شاخص هاي جذب ما در كشورهاي مختلف بايد متفاوت باشد و از اين نظر ما به “مهندسي مجدد” نياز داريم كه انشاءالله به زودي اين كار را انجام مي دهيم و اعلام مي كنيم. “

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، وي در پايان گفت: “ما در تلاش هستيم تا مشكلات مدارس ايراني خارج از كشور در سوريه و ساير كشورها را با توجه به قابليت ها و امكانات حل كنيم. محدوده هاي موجود”.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.