سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ديدار با سفير ايران در سوريه گفت: شاخص هاي ما براي ارسال نيروي كار به مدارس ايراني در خارج از كشور نياز به “مهندسي مجدد” دارد. به گزارش مجله روز ، عصر امروز عليرضا كاظمي در ديدار با مهدي سبحاني ؛ سفير ايران در سوريه كه در ساختمان شهيد …
جذب و اعزام معلم به خارج از كشور نيازمند بازنگري اساسي است https://majale-rooz.ir/2021/09/جذب-و-اعزام-معلم-به-خارج-از-كشور-نيازمند/ Wed, 15 Sep 2021 12:40:54 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/09/جذب-و-اعزام-معلم-به-خارج-از-كشور-نيازمند/ سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ديدار با سفير ايران در سوريه گفت: شاخص هاي ما براي ارسال نيروي كار به مدارس ايراني در خارج از كشور نياز به “مهندسي مجدد” دارد. به گزارش مجله روز ، عصر امروز عليرضا كاظمي در ديدار با مهدي سبحاني ؛ سفير ايران در سوريه كه در ساختمان شهيد …
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ديدار با سفير ايران در سوريه گفت: شاخص هاي ما براي ارسال نيروي كار به مدارس ايراني در خارج از كشور نياز به “مهندسي مجدد” دارد.
به گزارش مجله روز ، عصر امروز عليرضا كاظمي در ديدار با مهدي سبحاني ؛ سفير ايران در سوريه كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد ، در مورد برخي از مشكلات مدارس ايراني مستقر در دمشق ، گفت: گزارشات ارائه شده نشان مي دهد كه تلاش زيادي براي حل مشكلات مدارس ايراني در دمشق انجام شده است. ما از اين بايت قدرداني مي كنيم.
وي افزود: اولين نگراني ما و شما در سوريه به «خانواده ها» و «دانش آموزان» برمي گردد و سپس «مشكلات همكاران» و «مدارس سوري» در درجه دوم قرار مي گيرد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه دانش آموزان مدارس ايراني خارج از كشور ممكن است از نظر “آموزشي” و “اجتماعي” آسيب ببينند ، گفت: به دليل كمبود معلم در مدارس ، ايرانيان خارج از كشور گاهي ضروري است. معلم در مقاطع مختلف و در رشته هاي غير تخصصي ؛ علاوه بر اين ، دانش آموزان از برخي امكانات آموزشي تكميلي موجود در كشور دور مي شوند. كيفيت تحصيل دانشجويان مقيم خارج از كشور را كاهش داده است.
وي افزود: از سوي ديگر ، فاصله با فرهنگ ايراني مي تواند باعث ايجاد شكاف هاي فرهنگي و هويتي براي برخي از دانش آموزان و ايجاد «آسيب اجتماعي» براي دانش آموز شود كه توجه ويژه اي را مي طلبد.
كاظمي ادامه داد: تفسير مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و ديدگاه هوشمندانه وي در مورد ضرورت توجه به مدارس ايراني خارج از كشور و نقشي كه اين مدارس در “تقويت هويت ملي ، دين و انسجام فرهنگي و اجتماعي” ايفا مي كنند ؛ قابل تحسين است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: معلمان اعزامي به مدارس خارج از كشور بايد سطح اصول ديپلماسي رفتاري خود را در زمينه روابط “درون دستگاهي” و “خارج از دستگاهي” افزايش دهند و از اين نظر ، آنها به يك اساس اساسي نياز دارند. و بررسي جدي در استخدام. ما در حال آموزش و اعزام نيروي انساني هستيم.
كاظمي ادامه داد: شاخص هاي جذب ما در كشورهاي مختلف بايد متفاوت باشد و از اين نظر ما به “مهندسي مجدد” نياز داريم كه انشاءالله به زودي اين كار را انجام مي دهيم و اعلام مي كنيم. “
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، وي در پايان گفت: “ما در تلاش هستيم تا مشكلات مدارس ايراني خارج از كشور در سوريه و ساير كشورها را با توجه به قابليت ها و امكانات حل كنيم. محدوده هاي موجود”.
انتهاي پيام