سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: “آموزش مهارت هاي فردي ، فني و حرفه اي و همچنين توسعه هنرستان ها و زمينه هاي فرهنگي و هنري” بايد در دستور كار اين سازمان قرار گيرد.. به گزارش مجله روز ، صبح امروز عليرضا كاظمي در جلسه هيات مديره سازمان آموزش و پرورش استثنايي كه با حضور …
تاكيد سرپرست آموزش و پرورش بر توسعه هنرستانها و رشتههاي هنري https://majale-rooz.ir/2021/08/تاكيد-سرپرست-آموزش-و-پرورش-بر-توسعه-هنر/ مجله روز Mon, 30 Aug 2021 10:38:53 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/08/تاكيد-سرپرست-آموزش-و-پرورش-بر-توسعه-هنر/ سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: “آموزش مهارت هاي فردي ، فني و حرفه اي و همچنين توسعه هنرستان ها و زمينه هاي فرهنگي و هنري” بايد در دستور كار اين سازمان قرار گيرد.. به گزارش مجله روز ، صبح امروز عليرضا كاظمي در جلسه هيات مديره سازمان آموزش و پرورش استثنايي كه با حضور …
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: “آموزش مهارت هاي فردي ، فني و حرفه اي و همچنين توسعه هنرستان ها و زمينه هاي فرهنگي و هنري” بايد در دستور كار اين سازمان قرار گيرد..
به گزارش مجله روز ، صبح امروز عليرضا كاظمي در جلسه هيات مديره سازمان آموزش و پرورش استثنايي كه با حضور مجازي اعضاي اعضاي استاني اين شورا برگزار شد ، اظهار داشت: به آرامي
وي با تشكر از همكاران اين سازمان افزود: “علي رغم مشكلات استثنايي ، سازمان آموزش و پرورش استثنايي برنامه هاي خود را به بهترين شكل ممكن ادامه داد. ارائه بسته هاي تحول نشانه توسعه فعاليت ها در اين سازمان است”.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با گراميداشت ياد و خاطره شهداي رجايي و باهنر گفت: “الگوي تربيتي نظام آموزشي براي اين افراد مايه افتخار است.”
كاظمي خاطرنشان كرد: سازمان آموزش و پرورش استثنايي مينياتوري از سيستم آموزشي كشور با پيچيدگي ها ، طول ، عرض و عمق بيشتر است ، بنابراين كار در اين سازمان بسيار سخت و دشوار است.
وي ادامه داد: توجه به دانش آموزان استثنايي بالاترين و عيني ترين نمونه عدالت آموزشي است. شما بايد از كار اين مجموعه قدرداني كنيد ، تحقق سند اصلي تفسير و توضيح نيست ، بلكه يك فعل است ، بنابراين در اين زمينه مي توانيد تحقق را با يك فعل نشان دهيد.
كاظمي سازمان آموزش و پرورش استثنايي را دو مأموريت اصلي خواند و گفت: ارائه خدمات ويژه به افرادي كه به آن نياز دارند يكي از اين ماموريت ها است و توسعه مدارس حرفه اي و ارائه خدمات توانبخشي نيز از موضوعات مهمي است كه بايد انجام شود. در نظر گرفته شده است. “
وي هنگام تهيه طرحي براي پوشش دانش آموزان استثنايي در مناطق روستايي و محروم تاكيد كرد و گفت: رويكردهاي اين سازمان بايد فراگير و آموزشي باشد و آموزش مهارت هاي فردي ، فني و حرفه اي و توسعه هنرستان ها و زمينه هاي فرهنگي هنري فعال باش. دستور كار اين سازمان اگر تمركز مهارت ها در زمينه هاي ديگر مهم است ، در آن زمينه ضروري است ، بنابراين ما بايد مهارت هاي مورد نياز را به دانش آموز استثنايي براي مديريت آموزش دهيم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش استفاده از ظرفيت مراكز فرهنگي و آموزشي براي دانش آموزان استثنايي و رويكرد يكپارچه آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: آموزش خانواده ها ، توسعه موسسات خيريه ، ارائه خدمات مشاوره ، مناسب سازي فضاهاي آموزشي ، بهبود سازمان و اجتناب از small ايده اين سازمان يكي از موضوعات مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و در دستور كار قرار گيرد.
وي افزود: “در مورد تخصيص بودجه و نيروي انساني ، من قطعاً اين سازمان را در اولويت قرار خواهم داد زيرا معتقدم كه در اين زمينه استفاده از نيروي انساني متخصص اجتناب ناپذير است و در بحث فضا و تجهيزات ، قوانين سرانه بايد احترام گذاشت “توسعه پوشش و سازماندهي خدمات سفر بايد در نظر گرفته شود.
كاظمي با توجه به برنامه ريزي آموزشي ، فرهنگي و تربيتي گفت: بايد كيفيت و جذابيت در كارها انجام شود و توسعه ضريب نفوذ پوشش ، كه يك كار ارزشمند است ، “در دستور كار” قرار گيرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، وي به موضوع بازگشايي مدارس اشاره كرد و گفت: بازگشايي بايد با رويكردي آرام و تدريجي همراه باشد كه سلامت دانش آموزان و چهره تركيبي را تضمين مي كند. رويكرد حضوري. حضوري و مجازي. “بنابراين ، سلامت دانش آموزان در اولويت اول است و پس از اين مسئله ، ما بايد به تدريس حضوري و تركيبي بر اين اساس برويم. با پروتكل هاي بهداشتي و البته كيفيت و مطالب دوره قبلي را مرور كنيد.
انتهاي پيام