دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

كار ايران سخت شد – مجله ايراني

به مرجع تخصصي گردشگري خوش آمديد

كار ايران سخت شد – مجله ايراني

۹ بازديد

مديركل بازاريابي و توسعه گردشگري خارجي گفت: مرگ روزانه 600 تا 700 نفر بر اثر كرونا بلندترين سيگنال و صدايي است كه اين روزها از ايران شنيده مي شود ؛ با اين شرايط چگونه مي توان تصويري ايمن داشت ايران وظيفه ايران قطعاً دشوارتر شده است. ليلا اژدري در گفت وگو با مجله ايراني ، …

كار ايران سخت شد – مجله ايراني https://majalehirani.ir/2021/كار-ايران-سخت-شد-مجله-ايراني/ مجله ايراني Wed, 25 Aug 2021 07:42:12 0000 فرهنگ و هنر https://majalehirani.ir/2021/كار-ايران-سخت-شد-مجله-ايراني/ مديركل بازاريابي و توسعه گردشگري خارجي گفت: مرگ روزانه 600 تا 700 نفر بر اثر كرونا بلندترين سيگنال و صدايي است كه اين روزها از ايران شنيده مي شود ؛ با اين شرايط چگونه مي توان تصويري ايمن داشت ايران وظيفه ايران قطعاً دشوارتر شده است. ليلا اژدري در گفت وگو با مجله ايراني ، …

مديركل بازاريابي و توسعه گردشگري خارجي گفت: مرگ روزانه 600 تا 700 نفر بر اثر كرونا بلندترين سيگنال و صدايي است كه اين روزها از ايران شنيده مي شود ؛ با اين شرايط چگونه مي توان تصويري ايمن داشت ايران وظيفه ايران قطعاً دشوارتر شده است.

ليلا اژدري در گفت وگو با مجله ايراني ، در تحليل تغيير شاخص هاي سفر گردشگران بين المللي ، به كرونا و اقدامات انجام شده توسط وزارت ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي براي حذف ايران از ليست مقاصد گردشگري ادامه داد. ما كليپ هاي خود را در مورد ايمني سفر از نظر سلامتي تهيه مي كنيم ، اما بلندترين صدايي كه از خارج از كشور ما مي آيد تعداد بيماريها و مرگ و مير عروق كرونا ويروس قلب و همچنين مراحل واكسيناسيون است. با وجود اين صداي بلند ، تلاش هاي صنعت گردشگري به جايي نمي رسد. اگر اين علامت تغيير كند ، در اين صورت وظيفه ما به عنوان متولي برجسته مي شود و مي توانيم اعتماد بين گردشگران و بازارهاي مسافرتي را ايجاد كنيم و نشان دهيم كه ايران كشوري امن براي بازديد است.

وي با اشاره به فعاليت هاي بسياري از كشورها و رقبا در بازارهاي بين المللي براي جذب گردشگر كه احتمال عقب راندن ايران را افزايش داده است ، گفت: به طور كلي ما دو نوع بازاريابي داريم ؛ بازاريابي كليوي كه در آن چهره يك كشور معمولاً نمايش داده مي شود ، به عنوان مثال ، ما نشان مي دهيم كه ايران كشوري باستاني با مردم مهربان و طبيعت زيبا است. اين اولين علامتي است كه مي توانيم براي جلب توجه گردشگران از سراسر جهان بفرستيم. هستند ، و حتي ممكن است نيازي به براي ارسال اين پيام به برخي از كشورها ؛ زيرا كتاب هاي درسي برخي از اين كشورها درباره تاريخ ايران و براي بسياري از افراد از دوران كودكي ايران مطالب زيادي مي گويد.

وي ادامه داد: يكي ديگر از روش هاي بازاريابي ، كاري است كه توسط فعالان گردشگري انجام مي شود ، به عنوان مثال ، ارتباط با شركاي تجاري خود در ساير كشورها يا شركت در نمايشگاه هاي بين المللي ، در صورتي كه ايران در نمايندگي ها يا نمايشگاه هاي خارجي واقع شده باشد. ليست مقاصد به شرح زير است: خالي.” يا اگر نام ايران كوتاه شده باشد ، مطمئناً زماني ويزا صادر نمي شود كه شركت هاي بزرگ انگليسي ، روسي ، چيني يا هر كشور ديگري و گردشگران آنها متوجه شوند كه هيچ بسته مسافرتي از ايران ارائه نمي شود. و مرزها براي گردشگران بسته است ، منتظر بمانيد و به كشورهايي مانند عربستان برويد ، كه يك مقصد گردشگري در حال ظهور است و ويزا نيز صادر مي كند.

وي يادآور شد: البته حذف نام ايران از ليست مقاصد سفر ، همانطور كه اين روزها توسط برخي از شركت هاي گردشگري خارجي انجام شده ، نام ايران را از ذهن پاك نمي كند.

اژدري در عين حال گفت: “ايران يك مقصد منحصر به فرد است ، اما مهم اين است كه شركت هاي گردشگري بتوانند مجموعه سهام خود را به صورت هوشمندانه براي سهم بازار رقابتي قرار دهند ؛ در شرايط وخيم كرونا ، گردشگران ممكن است از ايران ديدن كنند حتي اگر اجازه دهيد مكاني براي چالش و سوال باشد

مديركل بازاريابي و توسعه گردشگري خارجي ، وزارت ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي گفت: مطالعات جديدي در مورد بيماري كوويد و تصميمات مربوط به سفر انجام شده است كه بر اساس آن پاسخ دهندگان در اين مطالعات دريافتند كه بيماري كوويد اين براي گردشگران در كشورها مشكلي ايجاد نمي كند. مديريت بسيار مهم است ، به اين معني كه بسياري از گردشگران هنجارهاي مديريت و كنترل كرونا ويروس ، پروتكل ها و واكسيناسيون براي مقاصد سفر و همچنين تسهيلات ارائه شده توسط كشورها و شركت هاي گردشگري براي لغو سفرها در طول همه گيري كرونا را در اولويت قرار مي دهند. بسياري از گردشگران در اين مطالعه گفتند كه كشور يا مقصدي را براي بازديد انتخاب مي كنند كه بهترين شرايط كنسولي را داشته باشد.

وي افزود: با تغيير معيارهاي انتخاب سفر بايد اين سوال را از خود بپرسيم كه ايران كجاست؟ هنوز هيچ ويزاي توريستي صادر نشده است ، چه برسد به اين معيارهاي تأثيرگذار در انتخاب مقصد. ما مي دانستيم صنعت گردشگري بسيار شكننده است ، اما هرگز تصور نمي كرديم كه “سلامتي” مهم ترين نقش را در انتخاب مقصد ايفا كند و در به تصوير كشيدن يك كشور بسيار مثر باشد.

اژدري گفت: “با وجود اين صداها و سيگنال ها ، كار بخش گردشگري دشوار شده است.” زماني مهمترين مسئله در گردشگري ايران تبليغات سياسي بود ، بهانه اي كه وجود دارد اين است كه به دليل ترويج و سياه نمايي عليه ايران ، نمي توان آنطور كه بايد گردشگر جذب كرد. اعتقاد بر اين بود كه دليل اين ضعف خارجي است ، اما اكنون كه بيماري ، سلامت ، مديريت و كنترل كرونا به يك موضوع در كشور تبديل شده است ، نمي توان تبليغات سياسي و عامل خارجي را مقصر دانست. رسانه هاي غربي ديگر نمي توانند مسئول 600 تا 700 مرگ در روز باشند. ما صد در صد مسئول مشكل هستيم و اين كار كار فعالان و معتمدان گردشگري را بسيار دشوار خواهد كرد و قطعاً نمي توانيم چهره ايران را به تنهايي تغيير دهيم.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.