1- رئيس جمهور حق دارد وزير مورد نظر خود را از جناح مورد تاييد خود انتخاب كند.تنها يك رئيس جمهور به رقيب شكست خورده خود پيشنهاد داد كه متناسب با سهم شما از آراي وزير ، او را در كابينه تعيين كند و رقيب شايسته ، متفكر و محترم را نپذيرفت.2. ما نه فايلهاي صوتي …
آموزش و پرورش نياز به ژنرال دارد نه سرباز تازهكار https://majale-rooz.ir/2021/08/آموزش-و-پرورش-نياز-به-ژنرال-دارد-نه-سرب/ مجله روز Sat, 14 Aug 2021 13:38:22 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/08/آموزش-و-پرورش-نياز-به-ژنرال-دارد-نه-سرب/ 1- رئيس جمهور حق دارد وزير مورد نظر خود را از جناح مورد تاييد خود انتخاب كند.تنها يك رئيس جمهور به رقيب شكست خورده خود پيشنهاد داد كه متناسب با سهم شما از آراي وزير ، او را در كابينه تعيين كند و رقيب شايسته ، متفكر و محترم را نپذيرفت.2. ما نه فايلهاي صوتي …
1- رئيس جمهور حق دارد وزير مورد نظر خود را از جناح مورد تاييد خود انتخاب كند.
تنها يك رئيس جمهور به رقيب شكست خورده خود پيشنهاد داد كه متناسب با سهم شما از آراي وزير ، او را در كابينه تعيين كند و رقيب شايسته ، متفكر و محترم را نپذيرفت.
2. ما نه فايلهاي صوتي و مكتوب همكاران وزير آموزش و پرورش را كه از نظر اصالت و صحت عليه وي پيشنهاد شده است ، تأييد يا رد مي كنيم. اگر صحت داشته باشد و اگر نادرست باشد ، ظرفيت گزينشي آقاي باغگلي كه اين ياران انتخاب شده اند و توسط فرزندان مردم به آنها سپرده شده است ، زير سال مي رود.
3. مهم نيست كه آيا او داراي روابط خانوادگي با رئيس جمهور است يا خير. مسئله اصلي توانايي يا ناتواني وزير پيشنهادي در اجرايي شدن و درستي فرد در مقايسه با ديگران است. وزارت او
در دولت هاي قبلي ، دولت آقاي هاشمي يك وزير را به مدت هشت سال در رأس وزارت آموزش و پرورش نگه داشت. البته دكتر نجفي نيز يك سال در دولت آقاي موسوي كار كرد. دو وزير به مدت چهار سال وزارتخانه را رهبري كردند و وزير دوم با وزير قبلي كار چنداني نكرد و مي توان گفت كه در اين 17 سال نوسان چنداني رخ نداده است.
اما در دولت هاي بعدي ، وزيران بيشتري آمدند و فرصت شغلي اوليه اي پيدا نكردند و رفتند و گاهي بيش از يك يا دو سال در وزارتخانه نماندند.
اكنون بايد ملاحظات زير را در مورد وزير پيشنهادي در نظر بگيريم:
آموزش و پرورش با اكثريت قريب به اتفاق خانواده ها در ارتباط است و ميليون ها دانش آموز و بيش از يك ميليون معلم و شخصيت فرهنگي را تحت پوشش قرار مي دهد. و از كلانشهرهاي نامنظم تا روستاهاي دورافتاده وجود دارد.
عليرغم نيازهاي مادي برآورده نشده ، مربيان تمام سختي هاي كار با احساسات عاطفي و عشق را براي ساختن نسل بعدي متحمل مي شوند (البته صبر آنها تمام مي شود) ، اما زبان اقناع و ايجاد شغل با زبان ساير مشاغل متفاوت است ، به طوري كه همه مديران روش تعاملي را كوركورانه قبول ندارند.
اگر وزير يكي از آنها نباشد ، او قبلاً قافيه را از دست داده است و به زودي تبديل به يك زن سوخته مي شود.
وزير پيشنهادي كه چندين سال است در يك مدرسه دولتي كار نكرده و با معلمان با لحن خنده داري صحبت نكرده است ، از نوع نيروي كار وزارتخانه تحت حمايت خود بي خبر است و قبلاً شكست خورده است.
به همين دليل ، من به صراحت مي گويم وزير پيشنهادي آقاي رئيسي به دليل اين كمبود موفق نخواهد شد و دليل ديگري وجود ندارد.
با اين حال ، مسائل ديگري نيز وجود دارد كه به اختصار به آنها اشاره مي كنم.
تصور اينكه جذابيت اقتصادي جامعه به گونه اي است كه بيش از 10 درصد دانش آموزان را به مدارس غيردولتي جذب مي كند ، يك فريب بيش نيست. شخصي كه از مدارس غيردولتي با دانش آموزان خاص و معلمان خاص و درآمد تضمين شده توسط موسسات يا شهريه بالا برخوردار است و مي خواهد مدارس را با دانش آموزان گرسنه و سوءتغذيه شده و معلمان بدهكار زير خط فقر و بيش از خصوصي سازي اداره كند. از سطح كنوني تأكيد كنيد كه او اطلاعات كافي از فضاي موجود جامعه ندارد و وزارت او پايدار نخواهد بود ، او نه جامعه را مي شناسد ، نه معلم و نه دانش آموز را.
نويسنده معتقد است كه معلم هر سطح آموزشي در صورتي موفق است كه حداقل يك كودك را در همان سطح تربيت كرده باشد تا درك روشني از ويژگي هاي كودكان و نوجوانان در اين سن داشته باشد. (اگرچه اين برنامه در حال حاضر تكميل نشده است) ، اين ويژگي همچنين بايد مديران و مسئولان مدارس را داشته باشد و مسئولان بايد كودكان را تا سطح ديپلم درك كنند و علاوه بر اين وزير بايد ويژگي هاي يك معلم و يك كارمند آموزشي
عناوين اعتقادي براي وزرا گاهي ذكر و تأكيد مي شود. ما در حال حاضر دكترا در زمينه هاي مختلف در اين كشور داريم و سوال اين است: چند مخترع و كارآفرين داريم؟ شما بايد مدرك داشته باشيد ، اما اين كافي نيست و حتي يك شرط اساسي نيز نيست. اگر طرحي را در تمام آموزش هاي عمومي ارائه كرده و اجرا كرده ايد ، مي توانيد دارنده مدركي تلقي شويد ، در غير اين صورت تنها براي داشتن مدرك و مدرك ، اتفاق خاصي نمي افتد.
تأكيد بر جوانان وزارتخانه است و بايد توجه داشت كه افرادي مانند دكتر اكرمي ، دكتر نجفي و دكتر مظفر هنگام انتخاب وزيران نيز جوان بودند ، اما تجربيات و رزومه هاي قابل قبولي داشتند و دو مورد از آنها. او به عنوان منشي مديران كل كار مي كرد. آنها آموزش ديده بودند.
شنيده شده است كه وزير پيشنهادي وعده هايي را از آقاي رئيسي مبني بر ارائه كمك هاي معيشتي به فرهنگيان گرفته است و همچنين توصيه هايي را به رئيس سازمان برنامه و بودجه ارائه كرده است. وقتي گنج خالي شود ، آقاي ميركاظمي قادر به انجام هيچ كاري نخواهد بود.
رابطه ويژه آقاي حاجي ميرزايي با آقاي نوبخت و واعظي بر هيچكس پوشيده نيست ، اما آيا عملكرد مالي وي با گذشته تفاوت چشمگيري داشته است؟ ارائه زندگي معلمان يك دستور نيست ، اما علاوه بر تلاش و راهنمايي ، احتياط نيز لازم است و گاهي برخي دستورالعمل ها نشان مي دهد كه مربي از وضعيت كشور بي اطلاع است.
مسأله ديگري كه ممكن است يكي از دلايل ارائه اين وزير باشد تأكيد بر دينداري مدارس است و اگرچه بايد در نظر داشته باشيم كه همه مربيان علاقمند به داشتن دانش آموزان ديني متعادل علاوه بر فرايند دينداري نوجواني استراتژي عاقلانه و غير مستقيم هستند. به ما در دهه اول انقلاب داراي امور آموزشي قوي و انجمن هاي اسلامي قوي در مدارس بوديم ، اما توليد مدارس جامعه امروز است.
البته اگر بخواهيم تجربيات موفق و شايد موفق برخي مدارس ديني را در نظر بگيريم ، بايد در نظر داشته باشيم كه عمدتا دانش آموزاني وارد اين مدارس شده اند كه خانواده هاي آنها مذهبي هستند و فرزندان در محيط مدرسه و خانواده هماهنگ هستند. عدم پذيرش روش دستوري تربيت ديني ، رفتار وي در خانواده دانش آموز در تضاد خواهد بود و منجر به دوگانگي شخصيت مي شود و در نهايت با توجه به اينكه ارتباط پايدارتر و ديرينه تري با خانواده دارد ، همان جهت كج خواهد شد.
نكته ديگر اين است كه وزير آموزش و پرورش با انتصاب حدود 100 مدير مستقيم و هزاران مدير غيرمستقيم و بي اطلاعي از هدف تدريس توسط وزير و بي اطلاعي از روند و پيچيدگي انتصاب مديران استاني از نظر آنها مواجه است. پذيرش توسط مقامات استاني و علاوه بر اين ، سپاه مربيان براي وزير تازه كار كه قادر به حل آن نيست ، چالشي ايجاد مي كند.
به طور خلاصه ، وزير پيشنهادي به جايي نمي رسد.
اين زن جوان را نسوزانيد ، او را به مدير اجرايي استان و سپس مقام برتر كشوري در سطح معاون يك اداره كل بسپاريد تا مسير رشد طبيعي را طي كند ، شايد ده سال بعد او وزير خوبي شود.
تأكيد مي كنم كه تحصيلات به يك سرباز عمومي نياز دارد ، نه يك مبتدي …..