قانون اخذ جواز وكالت ، فارغ التحصيلان را ملزم مي كرد قبل از اينكه فقط در كانون وكلا ثبت نام كرده و مجوز كارورزي كنند ، براي اين حرفه اقدام كنند ، اما داستان فارغ التحصيلاني كه از سال 1976 وارد اين حرفه شدند ، درخواست داده بود. او يك داستان مفصل دارد. براي فارغ …
داوطلبان آزمون كاراموزي وكالت ، مراقب باشند https://majalehirani.ir/2021/داوطلبان-آزمون-كاراموزي-وكالت-،-مراقب/ مجله ايراني Tue, 15 Jun 2021 18:08:44 0000 عمومي https://majalehirani.ir/2021/داوطلبان-آزمون-كاراموزي-وكالت-،-مراقب/ قانون اخذ جواز وكالت ، فارغ التحصيلان را ملزم مي كرد قبل از اينكه فقط در كانون وكلا ثبت نام كرده و مجوز كارورزي كنند ، براي اين حرفه اقدام كنند ، اما داستان فارغ التحصيلاني كه از سال 1976 وارد اين حرفه شدند ، درخواست داده بود. او يك داستان مفصل دارد. براي فارغ …
قانون اخذ جواز وكالت ، فارغ التحصيلان را ملزم مي كرد قبل از اينكه فقط در كانون وكلا ثبت نام كرده و مجوز كارورزي كنند ، براي اين حرفه اقدام كنند ، اما داستان فارغ التحصيلاني كه از سال 1976 وارد اين حرفه شدند ، درخواست داده بود. او يك داستان مفصل دارد.
براي فارغ التحصيلاني كه از سال 1976 مايل به ورود به حرفه وكالت هستند ، كسب نمره قبولي در آزمون كارآموزي وكالت مانند تحقق يك روياي دست نيافتني است. در آن زمان خبري از م institutionsسسات آموزشي ، فضاي مجازي ، سي دي هاي آموزشي و بودجه نبود. اين بخش تنها منبع آموزشي در دسترس متقاضيان كتاب درسي دانشگاه و مجموعه قوانيني بود كه امروز بدون شرح و تفصيل ، نه خبري از قانون مدني بود و نه دامنه قانون مجازات در سيستم حقوقي فعلي. فرقي نمي كند داوطلب فارغ التحصيل دانشگاه تهران باشد يا مثل من فارغ التحصيل دانشگاه آزاد در جنوبي ترين شهر استان فارس (لارستان) باشد ، فارغ از تلاش و كوشش داوطلب و اعتقاد او به خدا ، مهربان
كمتر از يك دهه از لازم الاجرا شدن قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت ، م institutionsسسات آموزشي با تقليد از كلاسهاي مقدماتي كنكور سراسري ، بهانه هايي را براي آماده سازي نامزدهاي آزمون وكالت پيدا كردند و امروز تا زماني كه برخي از افراد بدانند وجود چيست از چنين موسساتي؟ طبق كدام فلسفه آموزشي نياز به تأسيس اين نهادها احساس شد؟ با توجه به معلمان و مديران محترم م institutionsسسات مذكور ، ملاك انتخاب كادر علمي اين مسسات تعداد داوطلبان در هر كلاس آموزشي ، منابع و كتب درسي است. در اين مجموعه ها و … طبق كدام دستورالعمل استاندارد و آموزشي تعريف شده است؟ كدام مرجع آموزشي مجوز فعاليت چنين م institutionsسساتي را صادر كرده و براساس چه معيارهايي؟ آيا كانون وكلا نبايد نقشي در بررسي و ارزيابي كيفيت آموزشي اين موسسات داشته باشد؟
اين س andالات و ده ها س justال فقط درصد كمي از ابهامات مربوط به روش آموزش و مديريت م institutionsسسات مورد نظر است كه ذهن داوطلبان عزيز آزمون كارآموزي وكالت را به خود مشغول كرده است ، مشخص نيست كدام مرجع و نهاد آموزشي-حاكم براي پاسخگويي. موظف به دادن.
در مقابل مدل سازي انجام شده در راه اندازي و طراحي چنين مراكزي از موسساتي كه براي آزمون ورودي ملي آماده مي شوند ، بايد پذيرفته شود. بين استانداردهاي آموزشي مورد نياز براي آمادگي در آزمون وكالت با روش هاي تدريس ، منابع ، مدارك و تجربيات معلمان و حتي پتانسيل متقاضيان آزمون ورودي ملي هيچ سازگاري وجود ندارد.افرادي كه به عنوان داوطلب آزمون وكالت وارد چنين موسساتي مي شوند حداقل داراي مدرك ليسانس هستند ، يك دوره دانشگاهي را با موفقيت به پايان رسانده اند و به عنوان يك كارشناس حقوقي داراي توانايي بالقوه هستند كه مي تواند خود را به عنوان لباس مقدس قانون معرفي كند. معتقد است كه او براي اين هدف تلاش مي كند با تمام توانش
اكثر همكاراني كه اين مسير پرتنش و خسته كننده پوشيدن لباس مقدس وكالت را با گذراندن آزمون كارآموزي طي مي كنند ، موافقند كه براي رسيدن به چنين هدفي ، شب و روز بخوابند و استراحت كنند. خودم را تحريم كنم و ساعتها است كه مشغول مطالعه و يادداشت برداري هستم. كساني كه در چنين موقعيت حساسي در كمين هستند و سعي مي كنند حساب هاي بانكي جوانان را پر كنند و از استرس و نگراني جوانان براي دستيابي به اين هدف كثيف از هر لحاظ غيرقانوني و غيراخلاقي از طرق مختلف بهره ببرند. به قلب و ذهن جوانان حقيقت دهيد.
چنين وضعيتي مي تواند به پاشنه آشيل در آينده شغلي و حتي زندگي جوانان عزيز تبديل شود ،افرادي كه در اين راه با دادن وعده هاي دروغين مانند فروش سوال ، تقلب در جلسه امتحان و غيره مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند ، كل سرمايه خانواده خود را وقف چنين كلاهبرداري كرده اند ، پس از آشكار شدن حقيقت ، كمترين ضرر سرخوردگي فرد از ثابت بودن تلاش ها و مشكلات بهداشت روان كه مانع از تمركز و آماده شدن مجدد داوطلب براي آزمايش مجدد مي شود ،اين امر نياز به نظارت بر م institutionsسسات و افراد فعال در برگزاري كلاسهاي آموزشي به موازات آگاهي دادن به متقاضيان براي حداقل ضرر و زيان ممكن توسط مراجع قانوني را ضروري مي كند.
در حالي كه ماجراي نظارت بر چنين م institutionsسساتي به مراكز آمادگي آزمون كارآموزي غير وكالت محدود مي شود ، لازم است كه مقامات دولتي نظارت خود را بر اين م institutionsسسات گسترش دهند ، اما وضعيت ويژه داوطلبان آزمون وكالت نياز به چنين نظارتي را صد برابر مي كند زيرا افرادي در اين گروه هستند كه دير يا زود واجد شرايط سربازي عدالت مي شوند ، آنها وكيل مدافع حقوق و مبارزان عليه ظلم محسوب مي شوند . حال ، اگر چنين شخصي در هنگام تهيه كنكور شاهد و ناظر انواع بي عدالتي ها و حرص هاي شخصي باشد ، در اين صورت پايه اساسي آموزش حرفه اي – اخلاقي وي متزلزل مي شود ، و در اين مسير اشتباه راه مي رود. عفاف و پاداش امري دشوار است ، در حالي كه كافي است در اولين روزهاي حركت در اين مسير آنها را راهنمايي و مراقبت كنيد ، تا هنگام رسيدن به مقصد ، فرد مورد نظر از ابتدا از طريق عدالت كمترين آسيب را ببيند. خسارت معنوي و اخلاقي. بنابراين ، با آرزوي موفقيت براي داوطلبان عزيز به عنوان برادر كوچكترشان ، اكيداً توصيه مي كنم قبل از انتخاب دوره و مسير آماده سازي ، در مورد سلامت علمي – علمي مجموعه مورد نظر يا مشاور آن به طور مناسب با تحقيق اطلاعات كسب كنيد.
وكيل