به نظر مي رسد حذف نماد مستقيم “صفحه نمايش آنلاين” در برخي از سيستم عامل هاي محبوب ، پايان مسيري است كه يك سال پيش با شروع همه گيري باز شد و اكنون هيچ تلاش جدي براي ادامه آن وجود ندارد. كمتر از يك ماه بعد ، گزارشي درباره انتشار آنلاين فيلم ها در بسترهاي …
چه كساني از اختلاف ارشاد و ساترا سود ميبرند؟ https://majalehirani.ir/2021/چه-كساني-از-اختلاف-ارشاد-و-ساترا-سود-مي/ مجله ايراني Fri, 07 May 2021 05:59:21 0000 فرهنگ و هنر https://majalehirani.ir/2021/چه-كساني-از-اختلاف-ارشاد-و-ساترا-سود-مي/ به نظر مي رسد حذف نماد مستقيم “صفحه نمايش آنلاين” در برخي از سيستم عامل هاي محبوب ، پايان مسيري است كه يك سال پيش با شروع همه گيري باز شد و اكنون هيچ تلاش جدي براي ادامه آن وجود ندارد. كمتر از يك ماه بعد ، گزارشي درباره انتشار آنلاين فيلم ها در بسترهاي …
به نظر مي رسد حذف نماد مستقيم “صفحه نمايش آنلاين” در برخي از سيستم عامل هاي محبوب ، پايان مسيري است كه يك سال پيش با شروع همه گيري باز شد و اكنون هيچ تلاش جدي براي ادامه آن وجود ندارد.
كمتر از يك ماه بعد ، گزارشي درباره انتشار آنلاين فيلم ها در بسترهاي اينترنتي در مجله ايراني منتشر شد. در آن زمان فقط چند فيلم آنلاين بودند و محبوبيت “شناي پروانه” نشان داد كه اگر فيلم به خوبي نمايش داده شود ، علي رغم همه كاستي ها و ناامني ها ، نمايش هاي آنلاين مي توانند در زمان تاج گذاري و روزهاي سينما مفيد باشند.
در اين گزارش به برخي از دلايل ركود در نمايش هاي آنلاين از جمله عدم تمايل تهيه كنندگان به دليل كمبود راه جلوگيري از كپي برداري غير مجاز از فيلم ها اشاره شده و همچنين يادآوري شد كه در آگوست 2016 ، حسين انتظامي ، رئيس سينما اين سازمان ، تشكيل شورايي شبيه شوراي صنفي نمايش براي نمايش آنلاين مورد تأكيد قرار گرفت و چند ماه بعد خبر تشكيل اين شورا با حضور نمايندگان دو سازنده سينما ، سازمان سينمايي و مجمع منتشر شد. . مدير.
در همان زمان ، پيگيري هاي مجله ايراني نشان داد كه علي رغم تهيه پيش نويس و نوعي قرارداد براي نمايش آنلاين ، هيچ جلسه اي قبل از نوروز با حضور همه اعضاي شوراي غربالگري آنلاين برگزار نشده است. عدم حضور نمايندگان انجمن.
به دليل تعطيلي سالن هاي نمايش و تعداد زياد فيلم هاي پشت سر هم ، وضعيت نمايش هاي آنلاين ، اين بلاتكليفي درباره شورا و قرارداد تيپ آن هنوز باقي است. با اين حال ، برخي از فيلمسازاني كه فيلمي براي اكران دارند و مي توانستند آن را به صورت آنلاين نشان دهند و اين كار را نكردند ، اجراي صحنه اي را يكي از دلايل اكران ذكر كردند.
محمد احمدي يكي از نمايندگان سازندگان سينما در شوراي نمايش آنلاين است وي در گفت وگو با مجله ايراني ، درباره وضعيت اين شورا توضيح داد: سال گذشته ، در اتحاديه توليدكنندگان ، آيين نامه غربالگري آنلاين تهيه و راهنمايي به وزارتخانه ارائه شد ، آنجا تصويب شد و نمايندگان سكوها قرار بود مطالعه كنند و جلسات را طي كنيد تا به نتيجه برسيد. مرحله آخر را بگيريد ، اما در اين مرحله كار متوقف شده است.
وي گفت: به نظر من ، با اين شرايط ، نمايش آنلاين كرونا مي تواند امري خوب مانند هنر و تجربه باشد و از بار اكران سينما بكاهد. به اين ترتيب ، در تغييراتي كه در فضاي كلي سينما از زمان ظهور سيستم ديجيتال رخ داده ، فيلم ها نيز احتمالاً آنلاين مي شوند. من خودم در اين مدت دو فيلم بصورت آنلاين منتشر كردم ، البته نمي توانم بگويم كه 100٪ از آنچه مي خواستم را بدست آوردم ، اما در كل راضي بودم. در حالي كه مشكلات زيادي از جمله بارگيري غيرقانوني وجود دارد ، كه به هر ترتيب تعداد بينندگاني را كه به طور قانوني فيلم را تماشا مي كنند كاهش مي دهد ، من هنوز هم فكر مي كنم اگر فيلم خوب و جذاب باشد ، اين قطعي است همانطور كه در سينماها ديده مي شود. به خصوص كه نمايش آنلاين به نفع بيننده اي است كه مي تواند فيلم را با بليط خانوادگي تماشا كند.
وي ادامه داد: در اين شرايط صاحبان فيلم بايد اين خطر را بپذيرند و از چنين قابليتي استفاده كنند. اكنون نمايش آنلاين نوعي سرگرمي متفاوت براي علاقه مندان به سينما است كه ممكن است حتي در حالت عادي خود آماده تماشاي سينما نباشند اما از ديدن اين شكل فيلم لذت مي برند. اين براي انجمن توليدكنندگان مهم است و ما مي خواهيم اين غربالگري در اسرع وقت برطرف شود و چارچوبي مشخص ايجاد شود تا همه بتوانند از آن بهره مند شوند ، اما متأسفانه به نظر مي رسد كه اين سيستم عامل ها خيلي واضح نيستند براي اين.
احمدي با اشاره به افزايش هزينه هاي اشتراك براي كاربران سيستم عامل ، گفت: “اين يك مسئله بسيار مهم است كه بايد مورد بررسي و نظارت قرار گيرد ، مانند قيمت بليط هاي فيلم ، كه راهنماي آن با تاييد وزارت تعيين مي شود.” نكته مهم بعدي اين است كه مردم مجبور به پرداخت اشتراك بيشتر هستند در حالي كه حق چاپ فيلم خيلي تغيير نمي كند.
وي درباره ميزان شفافيت و تقاضاي اطلاعات در مورد نمايش و نمايش آنلاين فيلم ها اظهار داشت: معمولاً براي هر تهيه كننده اي كه فيلمي را روي صحنه نمايش مي دهد ، صفحه اي باز مي شود كه وي به اطلاعات و داده ها دسترسي دارد. مخاطبان. اما اين كافي نيست و مانند نمايش فيلم هاي سينمايي ، اين ارقام بايد روزانه براي مردم واضح و شفاف باشد.
اين تهيه كننده سينما در مورد تأثير وزارت ارشاد و ورود ساترا بر نمايش فيلم ها در فضاي مجازي گفت: ما در نمايش و نمايش تبليغات در VOD مانند تبليغات و درصدي كه براي هر يك از طرفين و همه تعيين شده است ، مشكلي داريم. در قرارداد ذكر شده است. ما داريم ، اما سكوها نمي خواهند در اين زمينه قرار بگيرند ، يعني چيز بد اين است كه آنها نمي خواهند پاسخگو باشند و گويي مافيا مي گويد آنها هر كاري مي خواهند انجام مي دهند. حتي اگر به نظر مي رسد كه قوانين روشني وجود داشته باشد و براي اطمينان از منافع همه گروه ها به توافق برسيم ، حتي به نظر مي رسد كه سيستم عامل ها از اختلاف بين وزارت ارشاد و Satra بهره مند مي شوند. بنابراين ، لازم است سازوكار در اين زمينه شفاف شود.
انتهاي پيام