عليرغم تعهد ما به يادگيري در كلاس و زندگي اجتماعي همراه ، شواهد نشان مي دهد كه در شرايط خاص مانند شيوع بيماري Covid 19 منجر به تعطيلي ناگهاني مدارس مي شود ، آموزش آنلاين با كيفيت بالا مي تواند تجارب دانش آموزان را افزايش دهد نتايج خوبي دارد در آموزش آنها. به گزارش مجله …
مزاياي استفاده از آموزش آنلاين براي دانشآموزان https://majale-rooz.ir/2021/03/مزاياي-استفاده-از-آموزش-آنلاين-براي-دا/ مجله روز Fri, 26 Mar 2021 22:50:12 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/03/مزاياي-استفاده-از-آموزش-آنلاين-براي-دا/ عليرغم تعهد ما به يادگيري در كلاس و زندگي اجتماعي همراه ، شواهد نشان مي دهد كه در شرايط خاص مانند شيوع بيماري Covid 19 منجر به تعطيلي ناگهاني مدارس مي شود ، آموزش آنلاين با كيفيت بالا مي تواند تجارب دانش آموزان را افزايش دهد نتايج خوبي دارد در آموزش آنها. به گزارش مجله …
عليرغم تعهد ما به يادگيري در كلاس و زندگي اجتماعي همراه ، شواهد نشان مي دهد كه در شرايط خاص مانند شيوع بيماري Covid 19 منجر به تعطيلي ناگهاني مدارس مي شود ، آموزش آنلاين با كيفيت بالا مي تواند تجارب دانش آموزان را افزايش دهد نتايج خوبي دارد در آموزش آنها.
به گزارش مجله روز ، واقعيت اين است كه در ابتداي شيوع تاج ، وضعيت طبيعي نبود. تعطيلي ناگهاني مدارس دانش آموزان را گيج كرده بود. معلمان آموزش كافي براي مقابله با اين شرايط را نداشتند و زيرساخت هاي فناوري براي آموزش آنلاين به خوبي آماده نشده بودند. در همين حال ، فعاليت هاي زيادي براي طراحي دوره هاي آموزشي آنلاين انجام شد.
مدارس به زودي از تهديد به عنوان فرصتي براي ارائه خدمات آموزشي آنلاين استفاده كردند. زيرا بايد زمينه فراهم مي شد تا تعطيلي ناگهاني مدارس باعث خلل در امر آموزش نگردد. در اين شرايط ، اگر زندگي به حالت عادي برگردد ، همه مي گويند ، “اين خارق العاده بود ؛” “آيا مي خواهم اين آموزش را ادامه دهي؟” يا آيا تجربه بدي است كه طعم تلخي خواهد داشت؟
آموزشهاي آنلاين داراي مزايا و معايبي هستند كه در زير توضيح خواهيم داد.
مزاياي استفاده از آموزش آنلاين براي دانشجويان
آموزش آنلاين متناسب با زندگي ديجيتالي دانشجويان است. امروزه بسياري از نوجوانان و برخي از كودكان وقت زيادي را در اينترنت مي گذرانند. از بازي هاي رايانه اي آنلاين گرفته تا شبكه هاي اجتماعي و گپ هاي روزانه با دوستان و آشنايان در پيام رساني موبايل ؛ حال ، اگر كودكان مي خواهند وقت خود را در اينترنت بگذرانند ، چرا از اين فرصت براي آموزش و ارتباط معلمان و دانش آموزان استفاده نمي كنيد؟
يادگيري آنلاين بصري است: تماشاي يك تصوير ويدئويي به جاي خواندن متن نوشتاري ، حواس مختلف دانش آموزان را جلب و جذب مي كند و يادگيري را عميق تر مي كند.
– يادگيري آنلاين مانند يك بازي است: به اين معنا كه مي توان از عنصر بازي و سرگرمي براي جلب توجه بيشتر مردم و افزايش انگيزه آنها براي يادگيري استفاده كرد. بسياري از ابزارهاي آنلاين جذاب و سرگرم كننده به نظر مي رسند و دانش آموزان مي توانند مطالب دشوار را به روشي بسيار سرگرم كننده و سرگرم كننده بياموزند.
يادگيري آنلاين موبايل است: از لپ تاپ يا تلفن همراه خود در هر مكان و هر زمان مي توانيد به منابع آموزشي دسترسي پيدا كنيد. با توجه به اينكه دسترسي كودكان ، به ويژه بزرگسالان به تلفن هاي همراه و اينترنت روز به روز در حال افزايش است ، چرا از امكان آموزش آنلاين كه هميشه در دسترس افراد است ، براي تسهيل يادگيري استفاده نمي كنيم؟
موانع استفاده گسترده از امكانات آموزش الكترونيكي
– گروهي از دانش آموزان به دستگاه هاي ديجيتال يا اينترنت دسترسي ندارند: متأسفانه در مناطق محروم و محروم دانش آموزاني هستند كه به تلفن هاي همراه يا اينترنت دسترسي ندارند.
– مواد و هزينه زمان معلمان براي تهيه برنامه درسي: معلمان بايد وقت زيادي را به يادگيري نحوه استفاده از نرم افزار و توليد برنامه درسي مناسب اختصاص دهند. علاوه بر اين ، آموزش آنلاين روش ها و ويژگي هاي خاص خود را دارد كه نياز به آموزش و تجربه دارد.
يادگيري اجتماعي: وقتي يادگيري در يك محيط اجتماعي و در تعامل با ديگران صورت مي گيرد ، عميق تر و ماندگارتر مي شود. محيط سنتي كلاس ، فضاي بسيار مهمي را براي تعامل ، گفتگو و يادگيري اجتماعي براي دانش آموزان ايجاد مي كند.
– ناديده گرفتن وضعيت و سلامتي دانش آموزان: وقتي دانش آموزان به طور حضوري و جسمي در كلاس حضور دارند ، معلمان مي توانند سلامتي و خلق و خوي آنها را بهتر و عميق تر درك كنند. از دور و پشت صفحه نمي توان به راحتي از احساسات ، روحيه و سلامتي دانش آموزان آگاهي داشت كه تأثير مستقيمي در يادگيري آنها دارد.
ارتباطات عاطفي و اجتماعي: يادگيري فقط يكي از اهداف آموزشي در مدارس است. اهداف مهم ديگر آموزش كمك به ارتقا health سلامت روان ، تعاملات اجتماعي و رشد عاطفي و اخلاقي است كه تنها از طريق تعامل مستقيم با معلمان و ساير دانش آموزان محقق مي شود.
قطع برنامه و زمانبندي: مدرسه اين فرصت را به دانش آموزان مي دهد تا وقت خود را در ساعات خاصي از روز با يادگيري و انجام فعاليتها و تكرار اين روند مطابق الگوهاي منظم ، نظم و نظم در ذهن دانش آموزان نهادينه شده سپري كنند. در طول آموزش آنلاين ، ترك الگوي مدرسه عادي ، كه مي تواند در هر ساعت از شبانه روز با هر تعداد توقف و مسافت اتفاق بيفتد ، اين نظم و تعادل را تغيير مي دهد و باعث مي شود دانش آموزان بدون برنامه و حواس پرت شوند.
به گزارش مجله روز ، مانلي نورايي آشتياني ، استاد مديريت منابع انساني ، در مقاله اي كه در جلد هفدهم ، شماره يك ، در اكتبر 2016 مجله مدرسه فردا منتشر شد ، نوشت. با اين وجود ، ترديدي نيست كه گسترش استفاده از فضاي مجازي به عنوان كتاب هاي درسي در سراسر جهان در حال قوت گرفتن است و كارشناسان در تلاشند تا از روش هاي م effectiveثر و كارآمدتر استفاده از فناوري هاي آموزشي در كلاس استفاده كنند.
انتهاي پيام