چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

سيستم هوشمند مكانيزه، آغاز تحول تكنولوژيكي در عمليات پستي

۱۴ بازديد

شركت پست ملي “در دنيايي كه برق و باد براي استفاده از جديدترين فن آوري ها به سرعت در حال حركت هستند و زمينه رقابت در فضاي كسب و كار از بقيه محدودتر است ، مشاغل موفق تر و برتر از ديگران هستند” متخصص ارتباطات در يادداشتي نوشت. از يك طرف ، خود را به …

سيستم هوشمند مكانيزه، آغاز تحول تكنولوژيكي در عمليات پستي https://majalehirani.ir/2021/سيستم-هوشمند-مكانيزه،-آغاز-تحول-تكنول/ مجله ايراني Wed, 17 Mar 2021 19:46:05 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/سيستم-هوشمند-مكانيزه،-آغاز-تحول-تكنول/ شركت پست ملي “در دنيايي كه برق و باد براي استفاده از جديدترين فن آوري ها به سرعت در حال حركت هستند و زمينه رقابت در فضاي كسب و كار از بقيه محدودتر است ، مشاغل موفق تر و برتر از ديگران هستند” متخصص ارتباطات در يادداشتي نوشت. از يك طرف ، خود را به …

شركت پست ملي “در دنيايي كه برق و باد براي استفاده از جديدترين فن آوري ها به سرعت در حال حركت هستند و زمينه رقابت در فضاي كسب و كار از بقيه محدودتر است ، مشاغل موفق تر و برتر از ديگران هستند” متخصص ارتباطات در يادداشتي نوشت. از يك طرف ، خود را به فناوري هاي مدرن مجهز كنند و از طرف ديگر ، آنها بايد در همكاري هاي بين منطقه اي بهتر بدرخشند و مناطق ويژه اي را اشغال كنند.

به گزارش مجله ايراني ، در يادداشت زوهار مولوي آمده است: “اگر بخواهيم بگوييم امسال سال بلوغ مشاغل آنلاين بود و شيوع ويروس كرونا باعث گسترش دامنه فروشگاه هاي آنلاين شد ، اغراق نكرديم.” هر روز شاهد افزايش بيشتر عرضه كالاها و محصولات مختلف در فضاي مجازي بوديم و در اين زمينه تقاضاي مردم براي محتواي آنها افزايش يافت. به نظر مي رسد اين روند به سنگ بناي كرونا تبديل شده است و اين شيوه جديد تجارت به همان اندازه كه مطابق با سليقه تامين كنندگان و مشتريان باشد ادامه خواهد يافت.

اين تغيير عمده نياز به يك شبكه حمل و نقل ساده ، منظم و روان در سراسر كشور دارد كه بتواند زنجيره تأمين را تكميل كند و به مردم ، صاحبان مشاغل و دولت اعتماد كند. تنها شبكه اي كه تمام اين ويژگي ها را در كنار هم دارد ، شركت ملي پست جمهوري اسلامي ايران است. امسال ، در سايه اپيدمي ويروس كرونا ، اين شركت به دليل تفاوت بسيار چشمگير در فضاي كسب و كار ، انقلابي اساسي در زمينه فعاليت خود مشاهده كرد. تغييري كه سالها يك تصميم و هدف بود ، اما در ميان سكسكه گير مانده بود و سرانجام فشار تغيير در عرضه و تقاضا و موج رو به رشد روند استفاده از پستهاي ارزان قيمت و قابل اعتماد باعث غلبه بر موانع آنها شد. و مثمر ثمر باشيد.

اين هدف والا چيزي نبود جز استفاده از سيستم مرتب سازي مكانيزه براي تفكيك بسته ها و محموله ها و ارسال آنها به مقصد با كمك گروهي از مبتكران.
مكانيزاسيون سيستم مرتب سازي يك گام اصلي به سمت پست صنعتي است. شرط لازم براي توسعه كشور ، سنگ بناي رونق اقتصادي ، كمك به ايجاد اشتغال و حمايت از مشاغل كوچك و يكي از اركان اساسي دولت الكترونيكي است.

اولين سيستم مرتب سازي يا جداسازي مكانيزه بسته ها و سپرده ها در مركز آناليز شماره 2 در تهران نصب شد و نتايج استفاده آزمايشي از آن نشان داد كه اين سيستم قادر است بدون دخالت انسان تا 3500 باركد پستي در ساعت را بخواند. و دقت بالا محموله ها را جدا كرده و به سبد مقصد استان بفرستيد.
مركز تجزيه و تحليل و مبادله شماره 2 يا همان مركز تبادل هوشمند شركت ملي پست در انبار سه شركت بزرگ اينترنتي ، كه مشتريان آنها اغلب محصولات مورد نظر خود را بصورت آنلاين سفارش مي دهند و از طريق پست دريافت مي كنند ، به آنها سرعت و كيفيت تجارت مي دهند ، كه الكترونيك را به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد. . تأسيس اين مركز بيان همان همكاري بين منطقه اي و تقسيم كار بين متخصصان است.

سرانجام ، فرآيند نوسازي و مكانيزه سازي عمليات پستي مهم شد و شاخه اجرايي شركت ملي پست پوست اندازي خود را كه پيش از اين منجر به تغيير فضاي كسب و كار و ايجاد بستر تجارت الكترونيكي شده بود ، به پايان رساند. اما آيا مكانيزاسيون سيستم مبادله محدود به همين مركز است و كافي و پاسخگو به نيازها است؟ به هيچ وجه. مركز تجزيه و تحليل اصلي كشور (ميدان لشكر تهران) و ساير مراكز پستي كه امسال در شهرهاي مشهد ، تبريز ، همدان و اصفهان تاسيس شده اند نيز بايد به اين سيستم مجهز باشند تا روند صنعتي سازي عمليات پستي را انجام دهند.

به گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ، اين پنج مركز تجزيه و تحليل بايد در نيمه اول سال 1400 به سيستم مرتب سازي مكانيزه مجهز شوند كه سالها منتظر آن بوديم تا سرعت ارسال كالا را افزايش داده و كيفيت را بهبود بخشد. خدمات براي مردم تا پايان اين دولت.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.