امروزه ، وقتي آنها مي خواهند يك معلم خوب را با درك خوب از مسائل توصيف كنند ، يكي از ويژگي هاي آن “تسهيل كننده” ناميده مي شود. معني چيست؟ به او تعاريف مختلفي داده شده است. به گفته سام كانر (1996) ، نقش راوي اين است كه “از همه حمايت كند تا بهتر فكر …
من يك تسهيلگرَم، آمدهام تا شانه هايتان را سبك كنم https://majalehirani.ir/2021/من-يك-تسهيلگرَم،-آمدهام-تا-شانه-هاي/ مجله ايراني Thu, 11 Mar 2021 14:03:59 0000 عمومي https://majalehirani.ir/2021/من-يك-تسهيلگرَم،-آمدهام-تا-شانه-هاي/ امروزه ، وقتي آنها مي خواهند يك معلم خوب را با درك خوب از مسائل توصيف كنند ، يكي از ويژگي هاي آن “تسهيل كننده” ناميده مي شود. معني چيست؟ به او تعاريف مختلفي داده شده است. به گفته سام كانر (1996) ، نقش راوي اين است كه “از همه حمايت كند تا بهتر فكر …
امروزه ، وقتي آنها مي خواهند يك معلم خوب را با درك خوب از مسائل توصيف كنند ، يكي از ويژگي هاي آن “تسهيل كننده” ناميده مي شود. معني چيست؟ به او تعاريف مختلفي داده شده است.
به گفته سام كانر (1996) ، نقش راوي اين است كه “از همه حمايت كند تا بهتر فكر كنند و كار كنند”. براي انجام اين كار ، وي افراد را به مشاركت كامل ، درك يكديگر و تقسيم وظايف تشويق مي كند و از هر شخص براي دستيابي به بهترين سطح تفكر ، اعضاي تيم پشتيباني مي كند و كاربران را قادر مي سازد تا راه حل هاي جامع پيدا كنند و توافقات پايدار انجام دهند. »
شش سال بعد ، اشتراوس (2002) راوي را به عنوان يك راهنماي فرآيند معرفي كرد كه به عنوان يك گروه عمل مي كند ، نه رهبر آن. كه مي خواهد اطمينان حاصل كند كه اين گروه اهداف خود را دنبال مي كند. وي اين كار را با پيشنهاد در روند كار و اجراي قوانين تأييد شده توسط گروه انجام مي دهد. مراقب باشيد بحث را دور نزنيد. از اعضاي گروه در برابر حمله به يكديگر محافظت مي كند و اطمينان حاصل مي كند كه همه اعضاي گروه درگير اين روند هستند.
آدريان آندرهيل (1999) استدلال مي كند كه سوترادار چيزي كمتر از يك معلم به معناي سنتي كلمه ندارد. بلكه تلاش مي شود دانش آموزان را مسئول يادگيري خود بدانند.
ميچل دويل (2007) راوي را شخصي معرفي مي كند كه به گروه يا سازمان خود براي فعاليتها قدرت مي بخشد. ايجاد همكاري و هم افزايي راوي جنبه ماليخوليايي داستان است. بر هيچ نظر خاصي اصرار ندارد. اين يك روند عادلانه ، مستقل و جامع را مي خواهد.
راش (2013) همچنين راوي را به عنوان يك رهبر مي بيند كه گروهي از افراد متفاوت را به عنوان يك تيم هماهنگ مي سازد و به گروه كمك مي كند تا با حمايت از اجماع ايده ها بر اساس روند انجام وظايف خود را انجام دهد.
بگذاريد به ابتداي پست برگردم.
سيد سلام الله عليه فرمود: آقاجان من تحميل و لغزندگي را دوست ندارم. بلكه او مرا به عنوان راوي فرستاده است.
سيد معلمي راوي است. بياييد تا مردم را مسئول رشد و بلوغ خود بدانيم. بدون نيرو و لغزنده.
خوشا به حال شاگردان او.