اين تصميم توسط 234 نماينده در 25 مارس ، 19 از مجموع 239 جلسه در جلسه اعتراض گرفته شد. وي روز يكشنبه گذشته گفت كه توافق ايران با رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي در تهران ، نقض اجراي قانون مصوب مجلس است. طبق ماده 6 اين قانون ، “در صورت عدم انجام تعهدات كشورهاي …
اختلاف دو نگرش – مجله ايراني https://majalehirani.ir/2021/اختلاف-دو-نگرش-مجله-ايراني/ مجله ايراني Tue, 23 Feb 2021 13:37:04 0000 عمومي https://majalehirani.ir/2021/اختلاف-دو-نگرش-مجله-ايراني/ اين تصميم توسط 234 نماينده در 25 مارس ، 19 از مجموع 239 جلسه در جلسه اعتراض گرفته شد. وي روز يكشنبه گذشته گفت كه توافق ايران با رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي در تهران ، نقض اجراي قانون مصوب مجلس است. طبق ماده 6 اين قانون ، “در صورت عدم انجام تعهدات كشورهاي …
اين تصميم توسط 234 نماينده در 25 مارس ، 19 از مجموع 239 جلسه در جلسه اعتراض گرفته شد. وي روز يكشنبه گذشته گفت كه توافق ايران با رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي در تهران ، نقض اجراي قانون مصوب مجلس است. طبق ماده 6 اين قانون ، “در صورت عدم انجام تعهدات كشورهاي طرف قرارداد ، از جمله عادي سازي كشورهاي عضو 1 5 و روابط بانكي در قبال ايران و رفع كامل موانع صادرات و فروش كامل نفت ايران “و پس از 2 ماه از فروش كامل و سريع فروش فرآورده هاي نفتي و منابع ارزي ، هنگامي كه قانون در مجلس اجرايي مي شود ، دولت موظف به نظارت ، از جمله خاتمه داوطلبانه اسناد پروتكل اضافي است. سه شنبه (26 مارس 1999) ) زماني است كه دولت بايد قانون تصويب شده توسط پارلمان را اجرا كند. ايران و رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي (IAEA) موافقت نامه سه ماهه اي درباره نحوه اجراي قانون امضا كرده اند. اعتراض نمايندگان در ماهيت است از اين توافق نامه است. و در طبيعت است.
درخواست اعتراض مجلس در جلسه روز دوشنبه در كمتر از يك دقيقه تصويب و تصويب شد. اين توافق علي رغم اعلام رسمي سخنگويان شوراي عالي امنيت ملي و سازمان انرژي اتمي ، بدون حضور نماينده دولت در جلسه توافق شد. سكوت دولت تا آخرين ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه (25 مارس 1999) دور از ذهن نيست. امضاي اين توافق نامه نمي تواند خارج از صلاحيت اختيارات سيستم سياسي به دولت باشد ، يا دولت پاسخ روشني به مخالفت قاطع پارلمان نداشت.
موضع مجلس يازدهم در برابر برجام از ابتدا مشخص بود. اكثر نمايندگان ديدگاه تجديدنظرطلبي نسبت به برزام داشته اند و حتي اكنون ، دولت دوازدهم درباره نحوه و ماهيت تعامل با جامعه جهاني است. به گفته وي ، پيمان منع جامع آزمايش هسته اي (برجام) نوعي تسليم در برابر خواسته هاي غرب و به ويژه ايالات متحده است كه در نهايت منجر به فرسودگي جمهوري اسلامي در برابر مخالفان خارجي آن مي شود. و رقبا. خوب يا بد ، اين صحنه بخشي از يك ديدگاه موثر و تا حد زيادي تأثيرگذار بر صحنه سياسي ايران است.
ديدگاه ديگري كه در حال حاضر توسط دولت دوازدهم ارائه مي شود ، برخلاف رويكرد تجديدنظرطلبي ، ديدگاه عمل گرايانه به سياست خارجي است. برجام اين صحنه را فرصتي براي بهبود گفتگو با جامعه جهاني ، بيرون راندن كشور از انزواي تحميل شده بر آن ، حذف ايران از تهديدهاي اقتصادي – نظامي و در نهايت تحريم هاي بين المللي مي داند. ديوار ضخيم را بشكنيد ، و بر حفظ آن اصرار ورزيد و آن را در جهت منافع و امنيت ملي احيا كنيد. اين رأي ، كه دولت را با اكثريت قريب به اتفاق آرا public عمومي در دو انتخابات رياست جمهوري گذشته (1992 و 1996) به تصرف خود درآورده است ، برخلاف نظر مخالف آن ، به عنوان يك واقعيت در جامعه ايران وجود داشته است.
در برابر بحث يا اختلاف نظر فعلي و طولاني دو ديدگاه رقيب ، عقلانيت نظام سياسي همواره توانسته است رونق در مسائل كليدي را تشخيص دهد و مطابق آن عمل كند. عملكرد برابر سرانجام اين دو ايده را براي تراز يا پيروي از نكات مورد نياز براي اقدام مشترك متقاعد كرده است. بنابراين ، توافقنامه سه ماهه بين دبيركل آژانس انرژي اتمي در ايران و تهران نمي تواند خارج از صلاحيت دولت باشد. با اين حال ، نمايندگان بدون هيچ استدلالي نسبت به تجزيه ايران در غرب درباره چگونگي بازگشت ايران و ايالات متحده به برجام اعتراض كردند. با اين حال ، طبق نظر دولت ، توافق نامه با “رافائل گروسي” اصلاح شده است تا از مخالفان ايران فرصتي بدست آورد نه تنها براي نقض قانون تصويب شده توسط پارلمان ، بلكه براي تشديد فشار اجراي آن. اين سرعت در تصميم گيري كلان سيستم سياسي است كه در چنين لحظاتي بروز مي كند. اگرچه موافقان و مخالفان ممكن است نظرات خاص خود را داشته باشند ، اما تا حدي كه پيام را به خارج از مرزهاي كشور منتقل كنند ، انجام نمي شود.