جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

كارخانه‌هاي فولاد همه بدهكار شركت برق هستند – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۲۳ بازديد

به گزارش خبرنگار آنلاين فريدون خودنيا وي در يك نشست مجازي با خبرنگاران با اشاره به قطعي برق در لرستان گفت: در پايان سال 1998 اين رقم 9.3 درصد بود. وي گفت: اين رقم در سال 91 26 درصد بود و در اين راستا اقدامات خوبي براي كاهش قطعي برق در استان انجام داده ايم. …

كارخانه‌هاي فولاد همه بدهكار شركت برق هستند – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majale-rooz.ir/2021/01/كارخانه‌هاي-فولاد-همه-بدهكار-شركت-برق/ مجله روز Mon, 18 Jan 2021 03:07:26 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/01/كارخانه‌هاي-فولاد-همه-بدهكار-شركت-برق/ به گزارش خبرنگار آنلاين فريدون خودنيا وي در يك نشست مجازي با خبرنگاران با اشاره به قطعي برق در لرستان گفت: در پايان سال 1998 اين رقم 9.3 درصد بود. وي گفت: اين رقم در سال 91 26 درصد بود و در اين راستا اقدامات خوبي براي كاهش قطعي برق در استان انجام داده ايم. …

به گزارش خبرنگار آنلاين فريدون خودنيا وي در يك نشست مجازي با خبرنگاران با اشاره به قطعي برق در لرستان گفت: در پايان سال 1998 اين رقم 9.3 درصد بود.

وي گفت: اين رقم در سال 91 26 درصد بود و در اين راستا اقدامات خوبي براي كاهش قطعي برق در استان انجام داده ايم.

امسال تلفات برق در لرستان به 9 درصد مي رسد

مدير كل شركت توزيع نيروي برق لرستان ، قرائت دوره اي كنتورهاي برق ، شناسايي كنتورهاي معيوب و جايگزيني آنها ، شناسايي كنتورهاي دستكاري شده و تصفيه آنها ، كل در، درب وي برق غير مجاز و 2 مورد را از اقدامات انجام شده براي كاهش تلفات برق در استان ذكر كرد و گفت: “همچنين افزايش تعداد ترانسفورماتورها ، كاهش ولتاژ پايين شبكه ، تعمير شبكه ولتاژ پايين و تعمير كامل بهينه آن با كابلهاي خود پشتيباني به اين معنا “. بوده است.

خودنيا وي با تأكيد بر اينكه اتلاف برق طي يك سال مشاهده مي شود ، گفت: اكنون نسبت به سال گذشته حدود دو دهم درصد بيشتر تلفات برق را كاهش داده ايم.

وي گفت: “ما انتظار داريم كه در پايان سال جاري ، تلفات برق در استان به 9 درصد برسد.” “لرستان از نظر كاهش تلفات برق در سال گذشته در رتبه ششم كشور قرار گرفته است.”

آيا خاموشي براي لرستان وجود دارد؟

مديرعامل شركت توزيع برق لرستان در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به افت برق اعمال شده از نظر مصرف بهينه گفت: شركت توانير براي هر استان سهميه در نظر گرفته است و اينكه آيا شركت توزيع در هر استان مي تواند از روشهاي خود با توجه به كاهش مصرف انرژي و صرفه جويي در مصرف انرژي استفاده كند ، قطعاً خاموش نخواهد شد.

خودنيا، اضافه شده: اگر به سقف نگاه نكنيم ، قطعاً استان يكي از خاموشي هاي اولين كمبود توليد برق خواهد بود.

وي با بيان اينكه با اقدامات انجام شده براي تنظيم روشنايي معابر ، كاهش ساعات كار ادارات به ميزان يك ساعت و … مشكل خود در تأمين برق مشتركان ادامه داد: اگر روند اينگونه باشد ، بعيد. مي ميدانم براي اعمال خاموش كردن در استان.

كليه كارخانه هاي توليد فولاد به شركت برق بدهكار هستند

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق لرستان كه در ادامه سخنان خود با اشاره به مصرف انرژي صنايع در استان گفت: طي سال جاري ميزان مصرف انرژي صنايع 13 درصد بوده است و از نظر ريالي 18٪ “.

خودنيا وي با تأكيد بر اينكه در صنعت نسبت به سال گذشته كه اين ميزان 13 درصد بود ، اين همه رشد مصرف انرژي نداشته ايم ، افزود: تقريباً همه صنايع به شركت توزيع برق بدهكار هستند ، بعضي بيشتر و بعضي كمتر “.

وي گفت: به عنوان مثال تقريباً همه كارخانه هاي فولاد بدهكار شركت برق هستند ، آنها بدهي زيادي نيز دارند و بيشترين بدهي مربوط به مبلغ 12 ميليارد تومان مربوط به نساجي بروجرد است.

وجود 2000 كيلومتر شبكه برق فرسوده در لرستان

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق لرستان با اشاره به وجود نزديك به دو هزار كيلومتر شبكه برق فرسوده در سراسر استان ، تصريح كرد: 30 درصد شبكه برق استان تقريبا فرسوده است.

خودنيا با بيان اينكه برنامه طراحي شده هاي وي در كوتاه مدت ، ميان مدت و بلند مدت اين مشكل در استان حل شده است ، ادامه داد: با نرخ فعلي حدود 300 ميليارد اعتبار براي بازسازي اين شبكه هاي برق مصرف شده مورد نياز است.

وي تأكيد كرد كه امسال 26 تغذيه كننده وي گفت ، ما در برنامه كاري خود داريم ، “ما در صورت تخصيص اعتبار و همچنين پرداخت به موقع برق توسط مردم و ادارات ، تلاش خواهيم كرد كه در پنج سال آينده شبكه برق فرسوده در استان نداشته باشيم. “

سال گذشته 9000 خاموشي رخ داده است

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق لرستان در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده براي جلوگيري از خاموشي در استان اظهار داشت: در اين راستا 26 مورد تعمير تغذيه كننده ما كارهاي حياتي ، ساخت خطوط حلقه اي ، نصب ترانسفورماتورهاي جديد ، اصلاح شبكه ولتاژ كم با كابل خود پشتيباني ، نصب 300 دستگاه محافظ و تجهيزات مانور را انجام داده ايم.

خودنياوي گفت: “اين اقدامات در حال توسعه است و برنامه اين است كه تعداد تجهيزات حفاظتي اين چنيني را تا پايان سال 1400 به 1500 مورد افزايش دهد تا هم از مدت زمان و هم از تعداد خاموش شدن با اين اقدامات كاسته شود.”

وي با بيان اينكه در پايان سال 94 در طول سال 17000 خاموشي داشتيم ، تصريح كرد: تعداد قطع در پايان سال 1998 به 9000 قطع شد.

مدير عامل شركت توزيع برق لرستان با بيان اينكه بايد به مرحله اي برويم كه خاموشي مشتركان كمتر باشد ، گفت: در حال حاضر حدود 25 ميليارد ترانس و تجهيزات در انبارها داريم استان و ما مشكلي در اين زمينه نداريم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.